آیا جراحی هموروئید با لیزر درد دارد

در عمل جراحی هموروئید بواسیر با استفاده از چاقو یا کوتر بالشتک هموروئید را بطور کامل برمیداریم و جای آن زخمی ایجاد میشود که آن را بخیه میزنیم یا باز میگذاریم تا خود به خود ترمیم شود . این جراحی عملی دردناک است و تا هفته ها بیمار موقع دفع یا نشستن احساس درد شدید میکند . امروزه از لیزر که یک تکنیک پیشرفته است برای درمان هموروئید استفاده میشود . در اینجا به این سوال پاسخ داده میشود که آیا جراحی هموروئید با لیزر درد دارد ؟

بیشتر بخوانید: جراحی هموروئید با لیزر

چرا جراحی هموروئید با روش سنتی دردناک است؟

در پوست ناحیه مقعد اعصاب درد زیادی وجود دارد . که با سوزاندن بریدن و کشیدن تحریک شده درد ایجاد میشود.

• در روش سنتی پس از برداشت هموروئید با چاقو یا کوتر زخم ایجاد میشود.
  • اعصاب داخل پوست موقع عمل بریده شده  انتهای آنها باز میماند.
  • کشیده شدن پوست موقع دفع و یا تماس با مدفوع و محلول ضدعفونی کننده اعصاب را تحریک و درد ایجاد میشود.
  • در عمل سنتی بعلت سوزاندن رگهای خونریزی دهنده , بافت آسیب میبیند به این علت التیام زخم طول خواهد کشید.

همورئیدوپکسی با لیزر

هموروئید های داخلی با روشی بنام هموروئیدوپکسی با لیزر درمان میشوند.

• سیم لیزر از یک بریدگی کوچک داخل هموروئید فرستاده میشود.
  • از بالا تا پایین عروق و بافت داخلی بالشتک را میسوزانیم تا سوخته و جمع شود و به دیوار مقعد بچسبد.
  • از لیزر دایود 360 درجه استفاده میشود.

در پاسخ به این سوال که آیا جراحی هموروئید با لیزر درد دارد باید گفت این روش لیزر بسیار دقیق است و به پوست و مخاط  آسیب نمیرسد پس زخمی ایجاد نمیشود و دردی وجود نخواهد داشت.

التهاب و ورم بعد از عمل باعث ایجاد مختصری ناراحتی و فشار در محل عمل خواهد شد که با رفع التهاب برطرف خواهد شد .

برداشتن کامل هموروئید با لیزر

همورئید خارجی , زائده پوستی شقاق را فقط با برداشتن کامل آنها با لیزر میتوان درمان کرد و سوزاندن کاربردی ندارد

• لیزر با دقت بسیار زیاد بدون آسیب زدن و سوزاندن بافت زیرین و صدمه به بافت اطراف , بالشتک هموروئید را بریده و جدا میکند .
  • لیزر انتهای اعصاب را سوزانده و مانع تحریک آن میشود
  • لیزر عروق خونی کف زخم را سوزانده و میبندد
  • لیزر لایه نازکی از سلولهای کف زخم را منعقد کرده و یک پانسمان طبیعی روی زخم ایجاد میکند که مانع نفوذ باکتری و عفونت میشود

وجود این لایه پانسمان و بسته شدن انتهای اعصاب باعث کاهش درد بعد از عمل خواهد شد .

لطفا جهت گرفتن وقت معاینه توسط متخصص هموروئید خانم دکتر طاهری و اطلاع از هزینه لیزر هموروئید  روی تماس با ما کلیک کنید.

, , ,