آیا لیزر هموروئید عمل سرپایی است

عمل جراحی سرپایی به عملی گفته میشود که بیمار بعد از جراحی نیاز به بستری شبانه نداشته باشد و در همان روزی که جراحی میشود ترخیص شود . عملهای جراحی سرپایی اکثرا در دی کلینیک جراحی یا همان مرکز جراحی محدود انجام میشود . وقتی عملی بصورت سرپایی انجام میشود هزینه درمان کاهش می یابد , راحتی بیشتری برای بیمار فراهم میشود و احتمال عفونت بیمارستانی در بیمار کمتر میشود . در جواب به اینکه آیا لیزر هموروئید عمل سرپایی است باید گفت بلی جراحی هموروئید با لیزر بعلت تکنیک برتر برخلاف عمل سنتی نیاز به یک روز بستری در بیمارستان ندارد .

آیا لیزر هموروئید عمل سرپایی است؟

بیشتر بخوانید: کلینیک بیماریهای نشیمنگاه

لیزر هموروئید چگونه انجام میشود؟

بسته به اینکه بیماری در چه مرحله ای قرار دارد , سن  و وزن بیمار و وجود بیماری زمینه ای مثل بیماری فشار خون یا بیماری قلبی تصمیم میگیریم که جراحی در مطب یا کلینیک انجام شود .

1- جراحی در مطب

معمولا هموروئید خارجی , اضافه پوستی , هموروئید ترومبوزه کوچک را میتوان در مطب با لیزر جراحی کرد . این عملها با بیحسی موضعی انجام میشود . کاملا سرپایی است و بعد از جراحی بیمار میتواند به منزل برود .

2- جراحی در دی کلینیک

هموروئید پیشرفته و پیچیده در هر سنی را بهتر است در یک مرکز مجهز مانند دی کلینیک جراحی کرد . این نوع هموروئید ها تحت بیهوشی عمومی یا بیحسی نخاعی یا خواب مصنوعی با لیزر عمل میشوند . بیمار بعد از جراحی باید چند ساعت در بخش استراحت کند تا اثر داروهای بیهوشی در بدن از بین برود .

در جراحی هموروئید با لیزر :

• در ناحیه عمل زخم زیاد و عمیق ایجاد نمیشود پس درد بعد عمل بسیار کم است و نیاز به دریافت مسکن قوی مانند آمپول مخدر وجود ندارد
  • خونریزی پس از عمل خیلی کم است پس نیاز به گذاشتن تامپون به مدت یک روز وجود ندارد
  • بعلت سبکی عمل و کوتاه بودن زمان جراحی که حدود 15 دقیقه است به مراقبت پرستاری در 24 ساعت پس از جراحی نیاز ندارد
  • پس از به هوش آمدن کامل بیمار میتواند با خیال راحت ترخیص شده  ادامه مراقبت و درمان را در خانه انجام دهد

با توجه به موارد بالا در جواب به اینکه آیا لیزر هموروئید عمل سرپایی است باید گفت بلی این عمل سرپایی بوده نیاز به بستری شب در کلینیک ندارد .

, , , , ,