انواع روشهای جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی در زنان

• مشکلات خواب بعلت حجم سینه
  • جراحی زیبایی سینه

علت بزرگی سینه ها چیست

بزرگی سینه می تواند بعلت بارداری, چاقی , یائسگی , مصرف داروهای هورمونی , ژنتیک و استعداد خانوادگی باشد.

جراحی کوچک کردن سینه ماموپلاستی

چه کسانی مناسب این جراحی نمی باشند

• جراحی سینه در زیر سن بلوغ که ممکن است بعد از جراحی سینه دوباره کمی رشد کند.
  • بیمارانی که قصد حامله شدن دارند ممکن است حاملگی باعث تغییر مختصر در سایز و شکل سینه ها بعد از زایمان و شیر دهی شود.
  • اگر فرد اضافه وزن قابل توجهی دارد پاید ابتدا وزن خود را کاهش دهد. چون هر گونه کاهش وزن قابل توجه بعد از عمل باعث شلی وافتادگی سینه ها خواهد شد.
  • افرادی که چاقی مفرط یا بیماری مزمن مثل دیابت یا بیماری شدید قلبی دارند کاندید مناسب عمل نیستند.
  • ترک سیگار یکماه قبل از عمل اجباری میباشد.
  • کسانی که برداشت درست و انتظارات واقع بینانه از عمل ندارند بهتر است جراحی را انجام ندهند.
  • سن بالای 65 سال

ویزیت قبل از عمل در مطب

• حداقل یک یا دو ویزیت اولیه در مطب ضروری است که باید بیمار درباره سایز بعد از عمل و خواسته های خود با جراح صحبت کند.
  • ممکن است تمام خواسته های بیمار انجام پذیر نباشد که به بیمار گفته میشود .
  • دیدن عکسهای قبل و بعد از عمل بیماران دیگر در مطب کمک میکند تا فرد از نتایج جراحی انجام شده تا حدودی مطلع شود.
  • پس از معاینه دقیق و بر اساس وضعیت سلامتی فرد آزمایشات لازم وسونوگرافی یا ماموگرافی یا ام آر ای درخواست میشود.

روشهای جراحی

لیپوساکشن

یکی از روشهای جراحی کوچک کردن سینه ها ماموپلاستی می باشد که در این روش :

• ابتدا مایع مناسب حاوی ماده بیحسی و منقبض کننده عروق به داخل سینه ها تزریق میشود.
  • با ایجاد سوراخهای دو تا سه میلی متری در جاهای مناسبی از پوست سینه با استفاده از کانولاچربی داخل سینه ساکشن میشود.
  • حجم سینه کوچکتر شده  ولی افتادگی سینه خیلی کم  اصلاح میشود.
  • برای افرادی مناسب است که مقدار زیادی چربی در سینه دارند
  • برای زنان یائسه و افرادی که جای عمل روی سینه هایشان را نمی پذیرند مناسب است.
  • با این روش قبل از عمل نمیتوان پیش بینی کرد که چه حجمی از سینه را میتوان کوچک کرد .

جراحی کوچک کردن سینه ماموپلاستی

جراحی

• در سینه هایی که مقدار کمی بافت برمیداریم فقط با برش دور هاله و یا برش زیر سینه عمل میکنیم.
  • اگر برداشت ۵۰۰ گرم یا کمتر نیاز داشته باشد جراحی با برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله انجام میشود. ولی حتی با کمی تغییر در طول برش میتوان بافت بیشتری حتی تا ۱۲۰۰ گرم را با این روش برداشت.
  • در سینه های خیلی بزرگ و افتاده که باید بافت زیادی برداشته شود نیاز به برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله و برش افقی در چین زیر سینه می باشد .(برش لنگری یا T برعکس)
  • اگر سینه ای خیلی هم بزرگ نباشد ولی پوست اضافه زیادی داشته باشد باز هم از برش لنگری برای اصلاح کامل سینه استفاده میشود.

محل انجام جراحی و روش بیهوشی

• این عمل در مرکز جراحی محدود یا بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی انجام میشود .
  • زمان عمل بین ۴-۳ ساعت بوده و بیمارلازم است که ۲۴ ساعت در مرکز بستری باشد.
  • در بعضی از افراد که حال عمومی شان بعد عمل خوب است ترخیص زودتر از 24 ساعت انجام میشود.

مراحل پس از جراحی ماموپلاستی

• پس از جراحی بیمار یک سوتین گنی مخصوص را طبق صلاحدید جراح به مدت چند هفته میپوشد.
  • وجود کمی درد کبودی وتورم در محل جراحی عادی میباشد .
  • روی زخمها پانسمان چسبی قرار داده میشود.
  • روز پنجم تا هفتم فرد پانسمان را برداشته دوش گرفته و تا روز چهاردهم پانسمان را ادامه میدهد.
  • بخیه ها جذبی هستند و نیاز به برداشتن ندارند.
  • درن معمولا بیست و چهار ساعت بعد برداشته میشود.
  • استراحت به مدت سه روز تا یک هفته در منزل کافیست .
توصیه های طولانی مدت
  • تا دو ماه حرکات بازو باید محدود شود .
  • پیاده روی اشکالی ندارد ولی انجام حرکات ورزشی کامل تا چند ماه باید محدود شود.
  • جای عمل که ابتدا قرمز است بتدریج تا 2 سال محو میشود .
  • بیمار روز دهم وبیست ویکم ,دو ماه و شش ماه و یکسال بعد از جراحی مجددا ویزیت خواهد شد.

بررسی عوارض جراحی لیفت و کوچک کردن سینه

عوارض عمل

جراحی کوچک کردن سینه ماموپلاستی  مثل هر عمل دیگری عوارضی دارد. عوارض زودرس مثل عفونت و خونریزی بسیار نادر است . بیشترین عارضه که بیمار را نگران میکند ایجاد اسکار(جای زخم ) بد شکل در محل برش جراحی است که اگر دستورات پزشک رعایت شود به حداقل ممکن میرسد. گاهی جهت اصلاح اسکارها به روتوش با جراحی یا لیزر نیاز میشود. افراد بد زخم و پوستهای کلوئید ساز عمدتا قابل پیش بینی نیستند و بطور کامل و قطعی قابل درمان نیستند .

بعلت تورم در محل عمل بیحسی در هاله سینه میتواند تا چند ماه ادامه داشته باشد ولی بیحسی دائمی در همه روشهای عمل ۱۵-۱۰ % است.

شیردهی در اغلب روشها حفظ میشود ولی تضمینی برای شیردهی موثر وجود ندارد.یکی از شایعترین عوارض ورم سینه ها است که گاهی ماهها وقت لازم است تا برطرف شود.مختصری عدم تقارن از نظر اندازه و شکل سینه ها عادی میباشد.

چه انتظاری از این عمل داریم

نتیحه این عمل ایجاد سینه هایی کوچکتر سفت تر و بالا کشیده تر میباشد.بسته به روش جراحی برای نهایی شدن فرم سینه ها گاهی تا یکسال بایستی صبر کرد.انجام هر گونه روتوش یا دستکاری مجدد سینه ها یک سال بعد امکانپذیر است.

, , ,