انجام کولونوسکوپی قبل از عمل هموروئید

کولونوسکوپی یک روش تشخیص عالی برای بسیاری از بیماریهای روده بزرگ میباشد و با کولونوسکوپی میتوان از ضایعات نمونه برداری کرده و بعضی ضایعات را بطور قطعی درمان کرد . راه تشخیص بیماری هموروئید با معاینه بالینی است و درمان قطعی هموروئید با جراحی یا لیزر امکانپذیر میباشد . گاهی انجام کولونوسکوپی قبل از عمل هموروئید لازم است که در زیر این موارد بررسی میشوند .

انجام کولونوسکوپی قبل از عمل هموروئید

بیشتر بخوانید : جراحی هموروئید با لیزر

هموروئید چگونه تشخیص داده میشود ؟

هموروئید میتواند خارجی یا داخلی و یا ترکیب این دو باشد .

• هموروئید خارجی باعث سوزش و خارش میشود و با معاینه بالینی تشخیص داده میشود
  • هموروئید داخلی تا زمانی که خونریزی نکرده از مقعد بیرون نزده و ترومبوز نشده مشخص نمیشود

گاهی بیمار خونریزی از مقعد دارد و درمعاینه ظاهری مقعد هموروئید یا شقاق دیده نمیشوددر این موارد :

• پزشک با انگشت داخل مقعد را بررسی میکند اگر علتی یافت نشد با وسیله آنوسکوپ داخل مقعد را دیده و بررسی میکند
  • گاهی خونریزی از قسمتهای بالاتر از مقعد است و نیاز به دیدن و بررسی با سیگموئیداسکوپی وجود دارد

فیلم جراحی هموروئید با لیزر

کولونوسکوپی چیست

کولونوسکوپ یک لوله بلند و باریک و قابل انعطاف است که دوربین به سر آن بسته شده و پزشک آن را از طریق مقعد به داخل روده میفرستد تا بعضی بیماریهای روده را تشخیص دهد . برای تشخیص علت خونریزی و بررسی وجود سرطان پولیپ و دیورتیکولوز و التهاب روده کاربرد دارد .

هزینه لیزر هموروئید

موارد انجام کولونوسکوپی قبل از عمل هموروئید

بیماریهایی وجود دارند که علائمی مشابه هموروئید دارند و در شرایط خاصی ما نمیتوانیم قطعا وجود بیماریهای دیگر را رد کنیم در این موارد بهتر است کولونوسکوپی انجام گیرد :

• خونریزی از مقعد وجود دارد ولی درمعاینه هموروئید یا شقاق دیده نمیشود
  • بیمار هموروئیدی دچار خونریزی شدید یا مداوم از مقعد است علیرغم درمان دارویی خونریزی قطع نمیشود در این موارد جهت بررسی علل دیگر خونریزی انجام کولونوسکوپی ضروری است
  • بیمار هموروئیدی سابقه فامیلی ابتلا به سرطان روده یا دیگر بیماریهای روده را دارد . علیرغم داشتن هموروئید علامت دار خونریزی دهنده بهتر است برای این فرد کولونوسکوپی انجام شود تا در مورد ابتلا همزمان به سرطان روده و غیره مطمئن شویم
  • در سن بالای 50 سال در فرد مبتلا به هموروئید باید کولونوسکوپی انجام شود چون در این سنین احتمال ابتلا به سرطان روده بیشتر است

جهت گرفتن نوبت برای معاینه از متخصص همورئید خانم دکتر طاهری کلیک کنید

, , , ,