جراحی هموروئید با لیزر عمل بسته

امروزه یکی از روشهای رایج درمان هموروئید بواسیر عمل با لیزر میباشد . انواع هموروئید داخلی و خارجی و انواع عارضه دار آن مانند هموروئید ترومبوزه با لیزر قابل درمان است و لیزر کم توان و پر توان به این منظور استفاده میشود . اغلب سوال  میشود که جراحی هموروئید با لیزر عمل بسته است یا پس از جراحی زخم ایجاد میشود ؟ در این مطلب به سوال فوق جواب داده میشود .

تفاوت هموروئید داخلی و خارجی

دو نوع هموروئید وجود دارد :

• نوع داخلی در داخل مقعد ایجاد میشود و بتدریج با ادامه بیماری بزرگ شده و از کانال مقعد خارج میشود . مهمترین علامت آن بیرون زدگی و خونریزی است
  • نوع خارجی در بیرون مقعد بوجود آمده و باعث ایجاد درد و خارش و خونریزی میشود

اغلب موارد بعلت عامل ایجاد کننده مشابه ترکیب این دیده میشود و فرد هم هموروئید داخلی و هم نوع خارجی دارد .

بیشتر بخوانید : فیلم جراحی هموروئید با لیزر

جراحی هموروئید با لیزر عمل بسته

لیزر هموروئید بواسیر به دو روش باز و بسته انجام میگیرد و روش عمل نوع داخلی و خارجی هموروئید با هم متفاوت است . روش بسته برای هموروئید داخلی قابل انجام است و به هیچ وجه برای نوع خارجی استفاده نمیشود . به روش بسته هموروئیدوپکسی با لیزر گفته میشود . اگر هر دو نوع هموروئید وجود داشته باشد قسمت داخلی با این روش جراحی میشود . قسمت خارجی بطور کامل با لیزر برداشته میشود .

روش جراحی

بیمار تحت بیحسی موضعی یا بیحسی نخاعی یا بیهوشی قرار گرفته و وسیله مخصوصی بنام اسپکولوم داخل مقعد گذاشته میشود و محل و درجه هموروئید ها مشخص شده و جداگانه در یک یا دو جلسه درمان انجام میگیرد .

• در این جراحی از لیزر دایود و سیم مخصوص با تابش 360 درجه استفاده میشود
  • لیزر co2 برای این جراحی کاربرد ندارد
  • برای هر درجه ای از هموروئید داخلی قابل استفاده است

سوراخی در پوست دور مقعد ایجاد و سیم لیزر به داخل هموروئید فرستاده میشود و از منشا هموروئید تا خروجی مقعد به رگها و بافت داخل هموروئید لیزر تابانده میشود تا بسوزند و بافت جمع و کوچک شود . بسیاری از هموروئیدهای داخلی با این روش کامل از بین می روند .

هزینه لیزر هموروئید

مزایای هموروئیدوپکسی با لیزر

در عمل برداشتن کامل بافت هموروئید با روش جراحی سنتی  زخم ایجاد میشود و باعث ایجاد درد و ناراحتی پس از عمل شده و گاهی بعلت وسعت زخم تنگی مقعد یا فیستول ایجاد میشود . در عمل بسته با لیزر :

• زخم وجود ندارد و درد و ناراحتی و خونریزی کمتر است
  • التیام زخم بسرعت انجام میشود و استراحت طولانی مدت نیاز ندارد
  • مراقبتهای پس از عمل آسانتر میباشد
  • عارضه تنگی مقعد ایجاد نمیشود

آیا این روش جراحی معایبی هم دارد ؟

در هموروئیدخیلی بزرگ و پیچیده ممکن است تمام عروق از بین نرود و فقط هموروئید کوچک شود و در صورت تداوم علت بوجود آورنده بیماری هموروئید مجددا رشد کند و عارضه دار شود . در این صورت مجددا لیزردرمانی انجام میشود یا بالشتک با جراحی برداشته میشود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جراحی هموروئید با لیزر و سایر بیماریهای نشیمنگاه توسط متخصص هموروئید خانم با شماره های مطب تماس بگیرید . پاسخگویی همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 7 شب میباشد .

, , ,