لیزر هموروئید جراحی هموروئید درمان هموروئید

بیماران هموروئیدی در مراحل مختلف بیماری به متخصص جراحی عمومی مراجعه میکنند. بیمارانی هستند که با اولین علامت ایجاد شده مانند وجود خون روی مدفوع سریعا برای ویزیت توسط جراح اقدام میکنند و همچنین بیمارانی هستند که سالهاست با بیماری درگیرند و در مراحل پیشرفته و با هموروئید عارضه دار مراجعه میکنند. تصمیم به جراحی هموروئید با لیزر، درمان هموروئید برای هر بیمار پس از معاینه کامل و مشخص شدن مدت زمان بیماری گرفته میشود. در ادامه یه مبحث لیزر هموروئید جراحی هموروئید درمان هموروئید نیز می پردازیم:

لیزر هموروئید جراحی هموروئید درمان هموروئید

بیشتر بخوانید: لیزر هموروئید

انواع بیماری هموروئید

هموروئید بواسیر دو نوع است:

1- هموروئید داخلی:

هموروئید داخلی که در قسمت انتهای راست روده بالای مقعد ایجاد میشود. وریدها گشاد شده و همراه با مخاط روی آن بالشتکی ایجاد کرده و به داخل روده برجسته میشوند. هموروئید بتدریج بزرگ شده و در مراحل آخر از مقعد به بیرون آویزان میشود.

2- هموروئید خارجی:

هموروئید خارجی در بیرون مقعد زیر پوست ایجاد میشود میتواند بصورت حاد با ایجاد لخته داخل ورید ایجاد شود به آن هموروئید ترومبوزه گفته میشود.

مراحل مختلف بیماری هموروئید

هموروئید داخلی 4 مرحله دارد:

  • مرحله یک هموروئید داخل روده است اگر خونریزی کند یا حین کولونوسکوپی تشخیص داده میشود.
  • مرحله دو هموروئید به اندازه کافی بزرگ شده که حین دفع از مقعد خارج و سپس داخل میرود میتواند خونریزی کند.
  • مرحله سه هموروئید حین دفع از مقعد خارج میشود و باید با دست داخل مقعد برگردانده شود میتواند خونریزی کند باعث ترشح از مقعد شود و یا بیرون مقعد گیر افتاده داخل آن خون لخته شود و دردناک شود.
  • مرحله چهار همیشه بیرون مقعد است با دست هم داخل نمیرود میتواند خونریزی کند یا بعلت بسته نشدن کامل مقعد بی اختیاری مدفوعی ایجاد کند یا خون داخل آن لخته شود.

هموروئید خارجی میتواند به آهستگی رشد کند و بزرگ شود و یا بصورت حاد ایجاد شود که به آن هموروئید ترومبوزه میگویند. خونریزی درد خارش از علایم هموروئید خارجی است.

لیزر هموروئید جراحی هموروئید درمان هموروئید

مشاهده کنید: فیلم جراحی هموروئید با لیزر

درمان هموروئید

درمان دارویی برای هموروئید داخلی و خارجی در تمام مراحل استفاده میشود تا علائم بیماری کم شود گاهی درمان دارویی تنها درمان در دسترس میباشد. انواع پماد آنتی هموروئید در داروخانه بدون نسخه فروخته میشود ولی نباید بیشتر از دو تا سه هفته استفاده شود. شربتهای ملین و فیبر خوراکی برای کنترل یبوست استفاده میشود.

جراحی هموروئید

جراحی در موارد زیر انجام میشود:

  • هموروئید داخلی خونریزی دهنده که به درمان دارویی جواب نمیدهد.
  • هموروئید داخلی یا خارجی بزرگ
  • هموروئید ترومبوزه
  • بیمار برای رفع علائم مجبور است دائم دارو مصرف کند.
  • از نظر بهداشتی برای فرد مشکل ایجاد شده است.

جراحی به دو روش باز و بسته با بیهوشی عمومی یا بیحسی نخاعی انجام میشود و بیمار باید بستری شود.

لیزر هموروئید جراحی هموروئید درمان هموروئید

بیشتر بخوانید: مراقبتهای پس از جراحی هموروئید فیشر فیستول

لیزر هموروئید

بجای جراحی میتوان هموروئید را با لیزر عمل کرد لیزر هموروئید برای تمام انواع هموروئید داخلی و خارجی کاربرد دارد. انواع لیزر که در درمان هموروئید استفاده میشود عبارتند از:

  • لیزر CO2 نوعی لیزر پر توان است که با آن هموروئید را برش داده  برمیداریم و جای عمل زخم ایجاد میشود ولی زخم عمق کمی دارد و سریع تر التیام می یابد چون عروق و اعصاب کف زخم را لیزر سوزانده بعد از عمل فرد درد و ناراحتی کمتری احساس میکند.
  • لیزر دایود برای درمان انواع هموروئید داخلی استفاده میشود رگهای داخل هموروئید را میسوزاند و زخم ایجاد نمیکند ولی برای درمان هموروئیدهایی که بیرون از مقعد قرار دارند کاربرد ندارد. ناراحتی بعد از عمل بسیار کم است و عوارض آن نسبت به عمل جراحی باز و لیزر CO2 کمتر است ولی احتمال عود بیماری بیشتر است.
  • لیزر کم توان برای کاهش ورم و التیام سریع تر زخم ناحیه مقعد بکار میرود چندین جلسه درمان لازم میباشد.

برای مشاوره جراحی هموروئید با لیزر توسط متخصص هموروئید خانم دکتر طاهری میتوانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 شب با شماره های مطب تماس بگیرید

, , ,

Related Posts

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست