هموروئید بواسیر پاسخ به سوالات

پاسخ به سوالات در رابطه با درمان جراحی لیزر هموروئید بواسیر و دیگربیماریهای نشیمنگاه

سوالات بسیاری در ذهن فردی که دچار بیماری هموروئید شده در رابطه با بیماری مطرح میشود .

• فرد پاسخ قسمتی از این سوالات را میتواند از مقالات موجود در اینترنت کسب کند.
  • جواب درست را فقط از پزشک متخصص جراحی عمومی و پس از بررسی و معاینه کامل میتواند بگیرد .
  • هر بیمار شرایط خاص خود را دارد و درمان برای هر مورد کاملا متفاوت است .
  • چه بسا دارویی هیچ اثری روی فرد دیگر نداشته باشد و در مورد روشهای جراحی هم همینطور
  • خود درمانی بر اساس اطلاعات بیماران دیگر یا اینترنت درست نیست و باید به جراح جهت معاینه مراجعه کرد .
  • همچنین بعد از انجام جراحی فقط باید دستورات داده شده توسط جراح مربوطه را رعایت کرد تا از بروز عوارض خطرناک پیشگیری شود . در مورد بیماری هموروئید بواسیر پاسخ به سوالات توسط دکتر طاهری داده شده است.

هموروئید بواسیر پاسخ به سوالات

در موقع جراحی هموروئید دردی احساس خواهم کرد ؟

• موقع جراحی بیمار با یکی از روشهای  بیحسی موضعی یا بیحسی نخاعی یا بیهوشی کاملا بی درد شده است .
  • اگر بیحسی موضعی انجام شود موقع تزریق داروی بیحسی به ناحیه مقعد مختصری درد ایجاد خواهد شد که سریعا رفع میشود.

بلافاصله بعد از جراحی دردی حس خواهم کرد ؟

بعد از پایان جراحی , لیزر هموروئید و یا روشهای دیگر درمانی در ناحیه مقعد معمولا بیمار داروی ضد درد بصورت شیاف یا تزریق دریافت میکند و بنابر این درد یا وجود ندارد یا بسیار کم خواهد بود .

بعد از جراحی در صورت درد از چه مسکنی استفاده کنم ؟

معمولا مسکن مناسب برای هر بیمار توسط جراح نسخه میشود . استامینوفن داروی مسکن مناسبی است و استفاده از ژل لیدوکائین در موضع عمل , قبل از دفع درد را کاهش میدهد .

چه موقع جراحی هموروئید لازم میشود؟

هر بالشتک هموروئیدی با هر درجه ای که برای فرد مشکل ایجاد نماید مثلا خونریزی بدهد متورم و دردناک بشود مشکلات بهداشتی برای فرد ایجاد کند و یا فرد از وجود برآمدگی در ناحیه ناراضی باشد میتوان آن را برداشت.

فرق لیزر هموروئید با جراحی هموروئید چیست؟

گفته میشود بعلت آسیب کمی که لیزر به بافت ناحیه می رساند درد و ناراحتی پس از عمل کمتر بوده و بهبودی پس از عمل سریعتر و عوارض پس از جراحی نیز کمتر است.

آیا احتمال عود بعد از عمل وجود دارد؟

• چنانچه بالشتک (پاگه) هموروئیدی بطور کامل برداشته شود و رگ خونرسان آن بسته شود احتمال عود وجود ندارد.
  • اگر عواملی زمینه ساز بیماری همچنان پابرجا باشد بقیه هموروئید هم بیمار خواهند شد .

چرا گاهی جراحی در چند مرحله انجام میشود؟

اگر فردی همزمان چندین عدد هموروئید بیمار داشته باشد احتمال دارد که برداشتن همه آنها بطور همزمان سبب ایجاد عارضه تنگی در ناحیه شود بنابر این جراحی در چند مرحله انجام میشود.

اگر درمان هموروئید بواسیر انجام نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بندرت بیماری در آن مرحله ای که است متوقف میشود و اکثرا به رشد ادامه داده و دچار عارضه میشود بخصوص اگر علل ایجاد کننده آن در فرد متوقف نشود.

سوالات بتدریج اضافه خواهد شد…..

, ,