پاسخ به سوالات بیماری شقاق مقعدی

مطالعه پاسخ به سوالات بیماری شقاق مقعدی یکی از راههایی است که فرد بیمار میتواند در باره بیماری خود راهنمایی بگیرد. همچنین اضطراب فرد در باره بیماری را کاهش میدهد و ترس از مراجعه به متخصص جراحی عمومی جهت تشخیص و درمان درست را از بین میبرد.

از کجا متوجه بشوم که بیماری شقاق دارم؟

بیماری شقاق پس از معاینه توسط متخصص جراحی عمومی تشخیص داده میشود ولی علائم بیماری و نحوه ایجاد آن تا حد زیادی بیماری را مشخص میکند، مثلا درد و خونریزی بدنبال یک دوره یبوست شدید میتواند علامت بیماری شقاق باشد .

بیشتر بخوانید: جراحی هموروئید با لیزر

آیا بیماری شقاق میتواند خود به خود بهبود پیدا کند؟

بلی در اکثریت موارد بعد از ایجاد شقاق حاد اگر علت بوجود آمدن شقاق مثلا اسهال , کنترل شده باشد بیماری خودبخود بهبود پیدا خواهد کرد.

چه مدت طول میکشد تا بیماری شقاق حاد کامل خوب بشود؟

چهار تا شش هفته زمان لازم است تا زخم شقاق کامل التیام پیدا کند. جلوگیری از یبوست و اسهال و نداشتن رابطه مقعدی شرط التیام مرحله حاد بیماری است.

آیا بیماری شقاق میتواند خارش مقعد ایجاد کند؟

بلی خارش یکی از علائم بیماری شقاق است با خاراندن ناحیه علائم بدتر میشود . بهداشت بد ناحیه مقعد خارش را تشدید میکند . در مرحله بهبودی هم خارش میتواند ایجاد شود .

بیشتر بخوانید: متخصص هموروئید خانم

علل شایع ایجاد شقاق مقعدی کدامند؟

اسهال حاد , یبوست , رابطه مقعدی , بلند کردن و هل دادن اجسام سنگین , استفاده از دست برای خارج کردن مدفوع از مهمترین دلایل ایجاد شقاق است .

بیشتر بخوانید : درمان سریع بیماری شقاق مقعد

آیا بیماری شقاق با مصرف آنتی بیوتیک بهبود پیدا میکند ؟

در مواردی از بیماری میتوان با دستور جراح آنتی بیوتیک موضعی مانند تتراسیکلین یا مترونیدازول استفاده کرد .

چه زمانی به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنیم؟

در موارد خونریزی شدید یا مکرر , اگر دو هفته از بیماری گذشته ولی رو به بهبود نیست , درد و سوزش شدید مانع دفع میشود , اگر به درمانهای خانگی یا معمولی جواب نداده , اگر علت ایجاد بیماری برطرف نشده , اگر بیماری زمینه ای مثل فشار خون دیابت سرطان وجود دارد , اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف میشود , اگر عود مکرر بیماری وجود دارد , اگر بجز علائم معمولی شقاق علائم دیگری مانند ترشح چرکی و تب , دل درد و توده در مقعد وجود دارد باید به متخصص جراحی عمومی مراجعه شود .

آیا میشود شقاق را با وازلین چرب کرد ؟

اکثر وازلین های موجود در بازار برای پوست سالم تهیه شده  و دارای اسانس و مواد اضافی هستند که برای زخم باز مناسب نیستند . بجای آن میتوان از پماد ویتامین A+D و یا محتویات داخل کپسول ویتامین E استفاده کرد .

شقاق من بهبود پیدا کرده ولی گوشت اضافه آن کنار مقعدم باقی مانده آیا لازم است آن را جراحی کنم ؟

اگر باعث ایجاد مشکلات بهداشتی  و خارش ناحیه نشود نیازی به جراحی ندارد .

از پماد آنتی فیشر چه مدت میشود استفاده کرد؟

پماد های آنتی فیشر از داروهای گیاهی مثل بابونه ساخته میشود و میتوان بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد . این پماد را میتوان تا شش هفته استفاده کرد ولی چنانچه تا دو هفته هیچ بهبودی حاصل نشد بهتر است به متخصص جراحی عمومی مراجعه شود .

پاسخ به سوالات بیماری شقاق مقعدی در این مقاله ادامه خواهد داشت.

پاسخ به سوالات بیماری شقاق مقعدی

,

Related Posts

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست