بزرگ شدن مجدد سینه بعد ماموپلاستی

زنانی که برای مشاوره جراحی کوچک کردن سینه ماموپلاستی به جراح سینه مراجعه میکنند اغلب این سوال را مطرح میکنند که آیا بعد از انجام این عمل احتمال رشد و بزرگ شدن مجدد سینه ها وجود دارد ؟ آیا سینه ها ممکن است رشد کرده و به سایز قبلی برگردند ؟ جواب این است که احتمال بزرگ شدن مجدد سینه بعد ماموپلاستی در شرایط خاصی وجود دارد و کاملا قابل پیشگیری است .

در عمل ماموپلاستی چه بافتهایی از سینه برداشته میشود؟

وقتی جراحی کوچک کردن سینه انجام میشود مقدار مشخصی از بافت سینه شامل بافت غددی بافت چربی و پوست برداشته میشود . در این عمل بافت غددی در قسمت زیر هاله سینه حفظ میشود تا خونرسانی و عصب دهی به نوک و هاله سینه به مخاطره نیفتد و در بسیاری از موارد شیردهی حفظ شود .

بزرگ شدن مجدد سینه بعد ماموپلاستی

بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی سینه

علل بزرگ شدن مجدد سینه ها بعد ماموپلاستی

  • حاملگی
  • افزایش وزن
  • تغییرات هورمونی , مصرف داروهای هورمونی
  حاملگی

در طی دوره حاملگی فرد چندین کیلو اضافه وزن پیدا میکند که قسمتی از آن مربوط به تجمع چربی در بدن است . قسمتی از این چربی در سینه ها ذخیره خواهد شد . علاوه بر آن بافت غددی که در سینه باقی مانده در واکنش به هورمونهای دوره بارداری رشد کرده و این دو عامل با هم باعث بزرگ شدن و افزایش سایز سینه خواهند شد . حتی سینه ها تا دو سایز میتوانند بزرگ شوند .

حتما بخوانید : مزایای عمل ماموپلاستی

  افزایش وزن و چاقی

چاقی باعث تجمع چربی در داخل سینه میشود . علاوه بر بزرگ شدن سینه بعلت یکنواخت نبودن توزیع چربی در بافت سینه ممکن است شکل سینه هم عوض شده و یا  غیر قرینه شوند .

  تغییرات هورمونی

تغییرات در هورمونهای زنانه بخصوص در دوران یائسگی میتواند باعث بزرگ شدن سینه ها شود . مصرف داروهای هورمونی هم چنین اثراتی روی سینه دارند .

پیشگیری از افزایش سایز سینه بعد ماموپلاستی

  • کنترل وزن و جلوگیری از چاقی
  • ایجاد تعادل در هورمون های زنانه با تغذیه خوب , کاهش استرس , خواب کافی , فعالیت بدنی مناسب
  • تکمیل فرزند آوری پیش از انجام جراحی کوچک کردن سینه
, , , ,

Related Posts

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست