درمان دارویی هموروئید بواسیر

آیا درمان دارویی هموروئید بواسیر امکانپذیر است ؟ سوالی که اکثر بیماران هموروئید مطرح میکنند . اکثر بیماران تمایل دارند که بیماری در هر مرحله آن با دارو درمان شود و جراحی انجام نشود . علت عدم تمایل به جراحی در بیشتر بیماران ترس از درد بعد از عمل و مراقبتهای جراحی میباشد . آیا هموروئید نوعی از بیماری است که با دارو قابل درمان باشد ؟ در این مقاله به سوالات فوق پاسخ داده میشود .

انواع هموروئید کدامند

هموروئید دو نوع داخلی و خارجی دارد

  • هموروئید داخلی چهار درجه دارد که پیشرفته ترین حالت آن وقتی است که به اندازه ای بزرگ میشود که دایم بیرون مقعد قرار میگیرد . هموروئید داخلی میتواند خونریزی کند یا سبب خروج ترشحات بلغمی از مقعد شود . گاهی گردن آن بعلت فشار عضلات مقعد فشرده میشود و خون داخل آن لخته شده و بزرگ و سفت و دردناک میشود که به آن هموروئید حاد گفته میشود .
  • هموروئید خارجی همیشه در بیرون مقعد قرار دارد و میتواند بزرگ شده دردناک شود و یا خونریزی کند و بیشتر مواقع خارش وجود دارد . اکثرا بصورت هموروئید ترومبوزه بروز میکند .

درمان دارویی هموروئید بواسیر

بیشتر بخوانید : کلینیک بیماریهای نشیمنگاه

درمان دارویی هموروئید بواسیر برای چه نوع هموروئیدی موثر است

هیچ نوع دارویی وجود ندارد که بتواند هموروئید را کامل درمان کند . درمان کامل هموروئید وقتی انجام میشود که بالشتک بزرگ شده هموروئید در هر درجه آن کامل جذب شده و از بین برود . در واقع داروهایی که برای درمان هموروئید تجویز میشود جهت رفع علائم بیماری و خارج کردن آن از حالت حاد و ناراحت کننده است . درمان قطعی بیماری هموروئید , جراحی و یا لیزر هموروئید میباشد .

  • دارو ورم و التهاب هموروئید را کم کرده و به رفع درد کمک میکند
  • دارو خارش ناشی از هموروئید را از بین میبرد
  • دارو خونریزی ناشی از هموروئید داخلی و خارجی را کاهش میدهد
  • دارو ترشحات مخاطی روده در افراد دارای بواسیر داخلی را از بین میبرد

انواع داروهای آنتی هموروئید

انواع داروهای آنتی هموروئید بصورت پماد و قرص و شیاف وجود دارد اکثرا بدون نسخه از داروخانه قابل تهیه میباشد ولی بهتر است بعد از معاینه توسط جراح تجویز و مورد استفاده قرار گیرد .

پماد آنتی هموروئید
  • از این دارو برای کاهش ورم التهاب و درد , سوزش , خارش و خونریزی بواسیر داخلی و خارجی استفاده میشود
  • این پماد یک محصول ترکیبی است و داخل آن از داروی بیحس کننده و کورتون که ضد التهاب است و مواد ضد ورم و قابض استفاده شده است
  • برای هموروئید داخلی باید با اپلیکاتور مخصوص موجود در بسته دارو پماد را به داخل مقعد وارد کرد برای هموروئید خارجی میتوان پماد را مستقیم روی هموروئید پخش کرد
  • روزی دو تا سه بار به مدت دو هفته میتوان استفاده کرد . بعلت وجود کورتون بیش از دو هفته استفاده نشود
  • میتوان از شیاف آنتی هموروئید بجای پماد استفاده کرد
پماد رکتول

یک داروی گیاهی است که در آن از ماده میرتول که خاصیت ضد التهاب و ضد خارش دارد استفاده شده است . در رفع درد و خونریزی و التهاب و خارش بیماری هموروئید و شقاق موثر است . پماد با اپلیکاتور داخل جعبه دارو به داخل مقعد تزریق میشود و روزی دو بار به مدت 4 روز قابل استفاده است .

قرص دافلون

تولید کنندگان این دارو ادعا میکنندکه این دارو اثر ضد التهابی دارد همچنین روی عروق هموروئید اثر گذاشته و اتساع آنها را کمتر میکند . روزی دو بار تا سه ماه قابل استفاده است . همزمان نباید نوشیدنی الکلی مصرف شود . ممکن است وابستگی دارویی ایجاد شود .

 

, , , , ,

Related Posts

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست