درمان بواسیر بدون جراحی ممکن است؟

بواسیر بیماری شایع و خوش خیم ولی آزاردهنده ای است که درصد زیادی از افراد در یک دورانی از زندگی به آن دچار میشوند . گر چه در مردان میانسال و سنین بالا بیشتر دیده میشود ولی زنان و حتی کودکان هم به این بیماری مبتلا میشوند . بواسیر در دوره بارداری بیشتر بروز میکند . بیماری علائم و نشانه های متعددی دارد و برای درمان بواسیر روشهای مختلفی وجود دارد . تاثیر یک روش درمانی برای همه افراد یکسان نیست و حتی ممکن است چند روش برای درمان لازم باشد . معمولا اولین اقدام درمانی استفاده از دارو است که روش ساده و کم هزینه تری است ولی آیا درمان بواسیر بدون جراحی ممکن است؟

درمان بواسیر بدون جراحی ممکن است؟

بیشتر بخوانید : جراحی هموروئید با لیزر

بواسیر و علائم آن

بواسیر بیان عامیانه بیماری هموروئید است که به هر نوع برجستگی و بیرون زدگی و علائم ناشی از آنها اطلاق میشود . علل مهم ایجاد بواسیر یبوست و اسهال مزمن و عادات بد دفع مدفوع مانند زور زدن میباشد . شایع ترین علائم بواسیر عبارتند از :

  • بیرون زدگی یا گوشت اضافه
  • خونریزی , درد , خارش , ترشح
  • سفت شدن بعلت تشکیل لخته

مشاهده کنید : فیلم جراحی هموروئید با لیزر

روشهای درمانی بواسیر

بیماری اکثرا در مراحل اولیه علائمی ندارد و تا زمانی که علامتی ایجاد نشود فرد متوجه وجود بیماری نمیشود . درمان بر اساس علائمی که وجود دارد انجام میشود . دو روش اصلی درمان  , دارو و برداشتن بواسیر است .

درمان دارویی
  • ملین گیاهی یا دارویی به صورت شربت و قرص و شیاف و پودر برای رفع یبوست
  • دارو برای کاهش دفعات اجابت مزاج در افراد با اسهال مزمن
  • انواع پماد آنتی هموروئید جهت کاهش درد و التهاب و خارش
  • تجویز آنتی بیوتیک در موارد ترشح عفونی
  • داروی مسکن و ضد التهاب جهت رفع سریع ورم و درد در هموروئید ترومبوزه

بیشتر بخوانید : هزینه لیزر هموروئید

برداشتن بواسیر

بیرون زدگی با هر درجه ای که باشد خودبخود یا با درمان دارویی از بین نمیرود . بیماران زیادی وجود دارند که تنها علامت آنها وجود بواسیر آویزان و یا گوشت اضافه کنار مقعد است و علامت دیگری مانند درد و خونریزی ندارند ولی وجود بیرون زدگی باعث نگرانی و ناراحتی آنها شده است . اگر عامل بوجود آورنده هموروئید بواسیر همچنان در فرد وجود داشته باشد این بیماری به پیشرفت ادامه و بزرگتر و علامت دار خواهد شد . تنها روش از بین بردن بیرون زدگی بواسیر برداشتن آن با یکی از روشهای زیر است :

  • رابر باند  بستن بواسیر با حلقه لاستیکی با دستگاه مخصوص
  • جراحی بواسیر با بریدن و برداشتن آن با چاقوی جراحی یا کوتر یا دستگاه استاپلر
  • لیزر هموروئید

کدام روش برای چه موردی مفید است تصمیم نهایی در این باره به عهده متخصص جراحی عمومی است تا مناسب ترین روش را برای درمان بیمار انتخاب کند .

درمان بواسیر بدون جراحی ممکن است؟

باید گفت بعضی از علائم ناراحت کننده ناشی از بیماری هموروئید بواسیر با دارو قابل درمان است مانند درد و خونریزی و خارش ولی دارو نمیتواند خود بیماری را از بین ببرد و برای درمان قطعی بیماری , توده بواسیر باید تحت عمل جراحی یا لیزری قرار گیرد .

, , , ,

Related Posts

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست