پنج روش درمان خانگی هموروئید

بیماری هموروئید یک مشکل شایع بین افراد بالغ است و اگر بدرستی درمان نشود درد و ناراحتی زیادی ایجاد میکند . گفته میشود حداقل 50% افراد به این بیماری مبتلا میشوند . درمانهای مختلف برای رفع علائم هموروئید وجود دارد در اینجا پنج روش درمان خانگی هموروئید معرفی میشود . گر چه این اقدامات نمیتواند بیماری هموروئید را کامل درمان کند ولی در کاهش آلام بیمار موثر است . برای تشخیص و درمان نهایی این بیماری مراجعه به پزشک متخصص جراحی عمومی ضروری میباشد .

هموروئید بواسیر چیست

هموروئید رگهای گشاد شده و بیمار در ناحیه مقعد یا قسمت انتهایی روده است . علت ایجاد آن زور زدن حین دفع و نشستن طولانی مدت است . در یبوست مزمن و افراد چاق و کار بدنی سنگین بیشتر دیده میشود . دو نوع هموروئید داخلی و خارجی وجود دارد .

هموروئید داخلی شایع ترین علت خونریزی مقعد است . هموروئید داخلی درد ایجاد نمیکند . این نوع بواسیر در داخل مقعد ایجاد میشود .

هموروئید خارجی که در بیرون مقعد قرار دارد شایع تر بوده و علائم ناراحت کننده بیشتری ایجاد میکند . درد سوزش خارش خونریزی از علائم آن است .

پنج روش درمان خانگی هموروئید

بیشتر بخوانید : بیماری هموروئید بواسیر

پنج روش درمان خانگی هموروئید کدامند

روشهای متعدد درمان خانگی وجود دارند که انجام یک روش برای کاهش علائم ناراحت کننده هموروئید کافی نیست و بهتر است چند مورد همزمان انجام شود . اثر این روشها در افراد مختلف میتواند متفاوت باشد و بعضی از روشها برای فرد مفیدتر بوده و بهتر جواب میدهد .

نشستن در آب گرم

نشستن داخل آب گرم در وان یا لگن بطوری که باسن کامل داخل آب قرار بگیرد به رفع ورم هموروئید کمک میکند . کاهش ورم و التهاب باعث از بین رفتن درد و سوزش ناحیه میشود . میتوان داخل آب مقداری نمک اپسوم یا نمک حمام و یا یک فنجان سرکه سیب اضافه کرد که التهاب سریع تر رفع شود . این روش بی عارضه بوده و برای تمام افراد در دسترس میباشد . بر اساس پاسخ دهی میتوان چندین بار در روز این عمل را تکرار کرد . نشستن در آب گرم به رفع ناراحتی در محل عمل پس از جراحی هموروئید کمک زیادی میکند و توصیه میشود .

استعمال عصاره گیاه witch hazel

این گیاه حاوی ماده ای است که خاصیت ضد التهابی دارد و تورم بافت را از بین میبرد . یک مقدار از ماده خالص را با پنبه روی هموروئید متورم آهسته میزنیم تا مقدار کمی از آن روی بافت قرار گیرد و نیازی به مالیدن ماده وجود ندارد . درد و سوزش و ورم را از بین میبرد . در بعضی افراد پوست را تحریک و علائم را بدتر میکند این افراد نباید از این ماده استفاده کنند . استفاده از محلول رقیق شده با الکل برای هموروئید مفید نیست و بیماری را تشدید میکند . بهتر است روی محل عمل هم استفاده نشود .

استعمال ژل خالص آلوورا

ژل خالص تهیه شده از گیاه آلوورا ضد التهاب بوده و به ترمیم زخم کمک میکند . در مورد هموروئید سوزش خارش و ورم را کاهش میدهد . روزی چند بار روی هموروئید مالیده شود . عوارض جانبی خاصی ایجاد نمیکند و خالص بودن ژل و عدم وجود مواد جانبی داخل آن بسیار مهم است . ژل باید بدون آلودگی تهیه شود تا مشکل دیگری ایجاد نشود .

استعمال روغن نارگیل

این ماده یک مرطوب کننده طبیعی میباشد . میتوان آن را مستقیم روی بافت متورم هموروئید بواسیر استعمال کرد . روغن نارگیل ورم و ناراحتی هموروئید را کاهش و خارش را از بین میبرد .

گذاشتن کیسه یخ

روی کیسه یخ پارچه پیچیده و به مدت 15 دقیقه روی مقعد قرار داده میشود . روزی چندین بار باید این عمل را تکرار کرد . درد و سوزش را کاهش و ورم و التهاب را کم میکند . بعد از دفع دردناک استفاده از کیسه یخ علائم را بسرعت تسکین میدهد . پس از جراحی هموروئید استفاده از این روش درد و ورم ناحیه را کم و التیام علائم را تسریع میکند .

چنانچه علائم با این درمانهای اولیه بهبود پیدا نکردند جهت تشخیص و درمان قطعی بیماری هموروئید بواسیر به متخصص جراحی عمومی مراجعه شود .

جهت درمان انواع بیماریهای نشیمنگاه و جراحی هموروئید با لیزر توسط متخصص هموروئید خانم از طریق تماس با ما در ارتباط باشید .

, ,

Related Posts

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست